De echte top tien redenen waarom bedrijven overstappen op VoIP


1. Lagere totale eigendomskosten (TCO) voor nieuwe bedrijven of bedrijven die hun bestaande telefoonsysteem moeten vervangen. Met een Hosted VoIP PBX krijgen bedrijven volledig gebruik van een PBX zonder de hoge kosten van apparatuur, upgrades en onderhoud. Kleine bedrijven kunnen met een Hosted PBX het uiterlijk hebben van een groot gecentraliseerd bedrijf door gebruik te maken van de vele beschikbare functies.

2. U hoeft geen nieuwe apparatuur aan te schaffen of uw investering in uw huidige legacy-systeem te verliezen. VoIP-providers hebben in de loop van de tijd zoveel uitgegeven aan de productontwikkeling van hun Hosted VoIP-oplossing dat velen van hen geen SIP Trunking aanbieden en veel bedrijven de voordelen van SIP Trunking niet beseffen. Met SIP-trunking kunnen bedrijven hun bestaande analoge PBX en telefoons behouden.

3. Lagere maandelijkse terugkerende kosten. Het bundelen van spraak en data op één netwerk levert één oplossing, één factuur en één provider op. De meeste VoIP-providers bieden onbeperkt lokaal en interlokaal bellen en een goede gebundelde oplossing moet ook zorgen voor een snelle internetverbinding van businessklasse. De voordelen van gebundelde diensten zijn dat het de dollars maximaliseert die een klein tot middelgroot bedrijf uitgeeft aan telecommunicatiediensten.

4. Meer dan 70% van de traditionele telefoonrekeningen is verkeerd. VoIP-klanten weten elke maand precies hoeveel hun rekening zal zijn voor alle diensten, behalve voor internationaal bellen. Er is heel weinig ruimte voor fouten in de facturering en opeengepakte rekeningen vol diensten die niet gevraagd of vereist zijn.

5. Verlaagt de bedrijfskosten. VoIP-oplossingen zijn gebaseerd op software en kunnen eenvoudig worden bijgewerkt, gewijzigd en uitgebreid zonder verdere kapitaaluitgaven. De gehoste PBX is volledig onderhoudsvrij omdat er geen hardware is. Het is een virtueel systeem. In tegenstelling tot conventionele oudere telefoonsystemen die op hardware zijn gebaseerd en die duur zijn om wijzigingen aan te brengen en dure apparatuuraankopen vereisen om de belcapaciteit uit te breiden.

6. Stroomlijn de communicatie. Met VoIP kunnen bedrijven profiteren van een eenvoudige 3-cijferige overdracht naar elk ondersteund pand of kantoor. Het maakt niet uit of het ene kantoor in Boca Raton is en het andere kantoor in New York, de oproep wordt doorgeschakeld alsof ze zich in hetzelfde gebouw bevinden. Bovendien kunnen bedrijven het beantwoorden van oproepen ook vanaf een centrale locatie consolideren. Elimineer de noodzaak en verantwoordelijkheid van elke kantoorlocatie om hun inkomende oproepen te beheren met gecentraliseerde oproepbeantwoording.

7. Rampbestendig Een gehost PBX-telefoonsysteem in combinatie met een IP-telefoon is rampbestendig. Bedrijven verloren enkele duizenden dollars door het wegvallen van de communicatie tijdens en na de orkanen. De PBX wordt off-site gehost in een beveiligde faciliteit met meerdere back-upsystemen en omleidingen.

8. QOS staat voor “Quality of Service” Voorbij zijn de dagen van het laten vallen van onduidelijke oproepen. Business class VoIP handhaaft een hoge QOS en technologische vooruitgang in IP-telefonietransport hebben internetbellen net zo goed of beter gemaakt dan normale PSTN-verbindingen. Dit geldt voor snelle breedbandverbindingen en speciale internetverbindingen, terwijl inbeldiensten nog een lange weg te gaan hebben voordat ze de kwaliteit van PSTN-gesprekken kunnen leveren.

9. Hybride VoIP-oplossing. Er zijn een paar VoIP-providers die een hybride VoIP-oplossing implementeren die automatisch resources reserveert of routeert voor optimale bandbreedtetoewijzing. Het systeem zorgt er automatisch voor dat aan het VoIP-gesprek de benodigde bandbreedte van punt tot punt wordt toegewezen voordat het gesprek plaatsvindt. De tweede is prioritering: hier stelt het eindpunt een prioriteit voor de pakketten voor en elke router beslist of hij dit verzoek zal honoreren of niet. Spraak heeft altijd voorrang op data. Een hybride oplossing verdeelt bovendien de bandbreedte die op een traditioneel systeem niet dynamisch of flexibel is.

10. Meerlaagse beveiliging In tegenstelling tot traditionele service worden VoIP-aanvallen voorkomen vanwege de veelheid aan lagen en encrypties die binnen de netwerken van de provider zijn geplaatst. De gelaagde beveiligingsaanpak voorkomt niet alleen aanvallen, maar de kans dat als deze wordt aangeboord, de kans dat de aanval slaagt aanzienlijk verkleint.


Leave a Reply

Your email address will not be published.